Dyskusja o współpracy między producentami i projektantami mebli
W marcu br. do Poznania przyjadą Patrice Bert i Christian Werner. Opowiedzą oni o współpracy projektantów ze znaną francuską marką Ligne Roset. Obecnie Ligne Roset ma ponad 200 sklepów na całym świecie i 750 dystrybutorów detalicznych w kilkudziesięciu krajach - także w Polsce.
Początki działalności marki Ligne Roset związane są z otwarciem fabryki rękodzieła w Montagnieu, w prowincji Ain we Francji. Firma rozpoczęła swoją działalność od produkcji drewnianych parasoli, lasek i ram krzeseł. W latach 50. dodano także meble, pierwsze projekty Pierra Poulin: stoły, krzesła, łóżka produkowane dla użytku komercyjnego, ale także dla instytucji - w tym dla szkół, uniwersytetów, szpitali i domów spokojnej starości. Lata 60. i 70. XX wieku wyznaczają intensywny rozwój firmy dzięki współpracy z architektami wnętrz i projektantami. Pierwszy sklep marka Ligne Roset otworzyła w 1973 roku wraz z premierą sofy "Togo" Michela Ducaroy. Obecnie Ligne Roset ma ponad 200 sklepów na całym świecie i 750 dystrybutorów detalicznych, w kilkudziesięciu krajach - także w Polsce.
Marka Ligne Roset nieustannie ewoluuje i poszukuje nowych wyzwań. Jej produkty cechuje duża dbałość o jakość. Są to modele, które zachwycają formą, wpasowują się w każdą przestrzeń proponując kompleksową aranżację wraz z elementami dekoracyjnymi i kreując niepowtarzalny ,,le style de vie”– mówi Konstanty Jeżewski, właściciel Galerii Wnętrza, jednego z salonów najdłużej współpracujących z tą marką w Polsce.
Patrice Bert i Christian Werner opowiedzą w Poznaniu o relacjach łączących Ligne Roset z projektantami. Ten pierwszy to CEO Roset Moebel, wieloletni współpracownik i współtwórca marki, związany z firmą od lat 70., który obecnie odpowiada za rozwój rynków Europy Centralnej i Wschodniej. Z kolei Christian Werner to niemiecki designer, który we współpracy z Ligne Roset stworzył takie projekty jak łóżko "Anna", sofa "Prado" czy lampa "Sitar".
Cieszymy się, że znana na całym świecie marka przyjęła zaproszenie do Poznania. Z jednej strony doświadczenie marki może być cenną wiedzą dla innych producentów, którzy jeszcze nie zainwestowali we współpracę z projektantami, z drugiej zaś wybór gościa idealnie wpisuje się w motyw przewodni jubileuszowej edycji, bo kto lepiej mógłby opowiedzieć o wartości pokoleniowych relacji jak nie przedstawiciel rodziny Roset, w której zamiłowanie do designu trwa od 150 lat –mówi Małgorzata Czubak, dyrektor projektu "arena Design".
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ