Fotel Sanluca, Poltrona Frau. Fot. Studio Forma 96

Fotel Sanluca, Poltrona Frau. Fot. Studio Forma 96

  • Autor: bm
  • 14 lis 2018 13:16 (aktualizacja: 15 lis 2018 11:45)

Kultowy mebel projektu braci Castiglioni w nowej odsłonie

Jedna z ikon światowego wzornictwa – fotel „Sanluca” marki Poltrona Frau – doczekała się swojej współczesnej odsłony. Mebel ubrano w oryginalny materiał, zainspirowany nieznanym wcześniej dziełem szwajcarskiego designera, grafika i artysty Maxa Hubera.

Współczesna forma ikonicznego fotela Sanluca Poltrona Frau powstała w czasach funkcjonalnego designu lat 60. minionego stulecia. Wizjonerski fotel, dostępny w ofercie Studio Forma 96, od lat wybiega swoją formą daleko w przyszłość, nie tylko wzornictwa. Najnowszą edycję, autorstwa Achille i Piera Giacomo Castiglioni, ubrano w oryginalny materiał, zainspirowany nieznanym wcześniej dziełem szwajcarskiego designera, grafika i artysty Maxa Hubera.

Marzyciele i wizjonerzy Achille i Pier Giacomo Castiglioni, kreując meble inne niż wszystkie, znacząco wpłynęli na rozwój włoskiej branży meblowej. Tak jak wielu wybitnych powojennych projektantów, skończyli architekturę na Politechnice w Mediolanie. Potem pracowali razem, do niespodziewanej śmierci Piera Giacomo w 1968r. Byli dziećmi swojej epoki: w nich i w ich dziełach przeglądały się trendy, mody i inspiracje. Projektowi rewolucjoniści, których prace zadziwiały nietuzinkowym podejściem do formy stworzyli wiele wybitnych obiektów, niezmiennie wpisujących się w kanon klasyków włoskiego wzornictwa.

Podczas prac nad koncepcją specjalnej edycji fotela Sanluca Limited Edition 2018, Poltrona Frau pokusiła się o konceptualną i emocjonalną podróż, której celem było uczczenie niezwykłej więzi między dwoma braćmi i ich zawodowej relacji z Maxem Huberem. Bracia Castiglioni i Huber pracowali wspólnie przy ważnych projektach, a ich zawodowe konotacje przerodziły się później w silną i trwałą przyjaźń. Tapicerowanie fotela to wyższa szkoła geometrii - specjalną tkaninę wykonano na krosnach żakardowych, według oryginalnego projektu Hubera z 1968 roku, zatytułowanego "Fale geofizyczne". Czarno-biała paleta wykończenia, rzeźbiarskie inklinacje i intensywna abstrakcja z przyciągającymi wzrok falami odzwierciedla szacunek dla pierwowzoru, pozostawiając jednocześnie wiele miejsca dla wyobraźni. Dynamiczne kontrasty czerni i bieli dodają siedzisku charakteru i awangardowej nonszalancji.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ