Najnowsze trendy na rynku mebli biurowych
Nowoczesna przestrzeń biurowa nie jest tylko i wyłącznie miejscem pracy, ale również wymiany informacji między pracownikami, nawiązywania nowych kontaktów, relaksu pomiędzy spotkaniami i projektami. Producenci mebli dostosowują swoją ofertę do tego trendu.
Jakie były początki biura? Słowem bureau pochodzącym z języka francuskiego, początkowo określano pokrycie stołu, na którym liczono pieniądze. W późniejszym okresie w ten sposób zaczęto nazywać sam stół, a z biegiem lat pomieszczenie biurowe wraz z jego personelem. Z dostępnych danych wynika, że w 1750 roku, jedynie 1% ludzi było pracownikami biurowymi. Od tego momentu ich liczba systematyczne wzrastała. Prawdziwym przełomem był rok 1955, kiedy to pracownicy umysłowi i usługowi osiągnęli liczebną przewagę nad pracownikami fizycznymi. Wraz z nadejściem drugiej połowy XX w rozwinął się nowoczesny przemysł, który wymusił przestrzenne odizolowanie kadry zarządzającej od osób pracujących fizycznie. Można powiedzieć, że od tego momentu wraz z rozwojem coraz nowocześniejszych technologii, w biurach zaczęły pojawiać się takie urządzenia jak telegraf, telefon, a z czasem również fax oraz Internet.
Nowoczesne biura wciąż są udoskonalane i organizowane zgodnie z najnowszymi badaniami i zasadami ergonomii. Współczesna przestrzeń biurowa to miejsce na wymianę wiedzy pomiędzy pracownikami, pozwalająca na koordynację działań nad wspólnym projektem, ale też posiadająca specjalnie wydzielone miejsce do odpoczynku. Kreatywne myślenie wspomaga na przykład Social Swing marki Bejot. To strefa wewnątrz biura imitująca klimat parku dzięki podwieszanym huśtawkom. Fotele, które w swojej ofercie ma marka Profim, doskonale sprawdzają się podczas ośmiogodzinnego czasu pracy, a ich stonowana kolorystyka pozwala na skupienie i wyciszenie. Panele akustyczne dbają o naszą prywatność na przykład podczas narad czy rozmów telefonicznych – wiele tego typu rozwiązań znaleźć można w ofercie grupy Nowy Styl.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ