Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Artur Golak
  • 27 gru 2013 18:02

Optymizm polskich przedsiębiorców - czas na meble stylowe

Nie jest to, co prawda renesans mebli historycznych na naszym rynku, ale wzrost inwestycji w sektorze budowlanym stanowi dobry prognostyk dla producentów mebli stylowych i stylizowanych. Jednak nie tylko na tym przedsiębiorcy opierają swój optymizm.

W prywatne ręce

Jeszcze do niedawna meble stylowe i stylizowane nieodłącznie kojarzone były z rynkiem odbiorców instytucjonalnych. Meble i programy pochodzące z polskich fabryk i zakładów stolarskich były dumą i ozdobą luksusowych pokoi hotelowych, restauracji, ambasad i ministerialnych gabinetów. Meble dedykowane prestiżowym wnętrzom jednak równie łatwo adaptują się do zacisza domowego. W ofercie mamy meble projektowane głównie na potrzeby umeblowania salonów, jadalni i sypialni – mówi Joanna Matkowska-Kominiak, kierownik ds. sprzedaży krajowej firmy Matkowski. – Mamy, oczywiście, biblioteki i gabinety idealne na potrzeby kancelarii prawnych, notarialnych czy gabinetów szefów i wiemy że są one nabywane na potrzeby firm. Jednak koncentrujemy się głównie na odbiorcy indywidualnym, kupującym na potrzeby prywatne.

Jednorodzinne domostwa

Rozwój budownictwa jednorodzinnego i powrót do przedwojennych tradycji ziemiańskich otwierają rynek mebli stylowych i stylizowanych na szeroki krąg odbiorców indywidualnych. Bardzo często nasi polscy klienci zmieniają styl umeblowania w chwili zamiany mieszkania na dom – dodaje Joanna Matkowska-Kominiak. – Dom kojarzy się wielu z takim swoistym poziomem stabilizacji, życia, które niejako łączy się z klimatem, jaki daje urządzenie wnętrz np. w stylu klasycznym. Naszymi głównymi odbiorcami są klienci indywidualni. Meble stylowe i stylizowane nie są już niewolniczo związane ze ściśle określoną w projekcie architektonicznym koncepcją wnętrza. Współczesne trendy synkretycznie łączą różne epoki i style. Widoczna jest ostatnio „moda” na łączenie klasycznych mebli stylowych z nowoczesnymi wnętrzami – mówi Monika Nisztuk z firmy Rad-Pol. – Taka aranżacja zamienia salony, pokoje, recepcje, restauracje, sale konferencyjne oraz inne pomieszczenia w magiczne, przepełnione ciepłem iście królewskie pomieszczenia.

Panel a’la Empire

Zdaniem producentów mebli stylowych i stylizowanych, klienci nie szukają (z wyjątkiem bardzo wąskiego kręgu odbiorców) dokładnych replik mebli z poprzednich epok, a zadowalają się produktami nawiązującymi do preferowanego stylu i okresu. Ma to znaczenie nie tylko technologiczne i ekonomiczne (meble stylowe są wystarczająco kosztowne bez oryginalnego sztafażu akcesoriów i dodatków), lecz przede wszystkim praktyczne. Meble stylowe i stylizowane, pozostając wyjątkowymi, muszą odznaczać się dużymi walorami użytkowymi. Wynika to również z zupełnie innych możliwości przestrzennych współczesnych domów, mieszkań i funkcji, jakie spełniają, a które wymagają dostosowania do nich brył i gabarytów mebli – mówi Joanna Matkowska-Kominiak.
Styl z nad Loary

Trudno jednoznacznie wskazać okresy i style mające największy wpływ na trendy w segmencie mebli historycznych. Wielu oddanych wielbicieli mają meble XVII i XVIII wieku, których wizytówkami są programy w stylu Ludwika XIV i Ludwika XV. Równie popularne są meble z tego okresu, których korzenie sięgają południa Europy. Swoje grono sympatyków w Polsce mają meble z przełomu XVIII i XIX wieku, zwłaszcza cesarski Empire.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ