Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Zestaw z oferty firmy Chairconcept. Fot. Chairconcept

Zestaw z oferty firmy Chairconcept. Fot. Chairconcept

  • Autor: Redakcja
  • 27 gru 2013 18:01

Tapicerka niejedno ma imię

Jakie meble tapicerowane są popularniejsze: klasyczne czy nowoczesne? Jaka kolorystyka, jakie materiały? Dużo pytań i – jak się okazuje – równie wiele odpowiedzi.

Bizzarto ma w swojej ofercie przede wszystkim kolekcje o nowoczesnym wzornictwie i – jak przyznaje Małgorzata Jeżowska – cieszą się one dużą popularnością. Czasem jednak tę nowoczesność klienci „łamią” wybierając tkaniny o klasycznych wzorach, tworząc mieszankę stylów – dodaje. Wciąż najpopularniejszymi kolorami wybieranymi przez klientów marki Bizzarto są barwy ziemi – bezpieczne brązy czy beże. Ostatnio bardzo często poszukiwane są też odcienie szarości, a także interesujący kolor szarobrązowy.

Także w firmie Chairconcept.com obecnie bardziej popularne są meble nowoczesne. To już kolejny sezon zdominowany przez różne odcienie bieli, warto też zwrócić uwagę na trend będący wariacją na temat lat 70. ub.w. – tu królują kolory, odważne wzory i desenie. Sprzedają się meble tapicerowane zarówno skórą, jak i tkaninami, rosną jednak wymagania zarówno co do wyglądu, jak i parametrów technicznych materiałów obiciowych.

Różne oblicza nowoczesności

W segmencie mebli tapicerowanych oferowanych przez Libro zdecydowanie dominują meble nowoczesne. Są tańsze w produkcji, a więc również dla klienta końcowego, a ponadto doskonale uzupełniają bogatą ofertę nowoczesnych mebli skrzyniowych wykonanych z płyt wiórowych i MDF – mówi Grzegorz Kalinowski, dyrektor handlowy Libro. – Jeśli chodzi o kolorystykę, to oprócz dominujących brązów i beży od pewnego czasu pojawiły się czerń i odcienie szarości oraz modny w tym sezonie fiolet. Jak przyznaje Grzegorz Kalinowski spada sprzedaż tkanin alcantaropodobnych oraz tradycyjnych szenili na korzyść tkanin żakardowych z małą ilością nici szenilowej i monokolorowych podklejanych koordynatów poliestrowych. W tkaninach wzorzystych w dalszym ciągu dominują motywy kwiatowe.

Obecnie modne są nowoczesne, proste formy projektowane w oparciu o systemy modułowe, pozwalające na optymalne zagospodarowanie przestrzeni – mówi Krzysztof Sowa, produkt manager w firmie Kler. – Zastosowanie dodatkowych funkcjonalnych rozwiązań, takich jak ruchome oparcia, podnóżki czy też zagłówki znacząco wpływa na komfort wypoczynku sprawiając, iż minimalistyczne formy stają się bardziej praktyczne. Niezwykle modne jest kontrastowe zestawienie prostych brył w kanapach czy też sofach z delikatną, wyrafinowaną formą foteli,  w których dominują metalowe dodatki.

Także zdaniem Anny Bajnarowicz, menedżera ds. sprzedaży w firmie Noti, na polskim rynku sprzedają się zarówno meble klasyczne, jak i nowoczesne, choć widać wyraźny wzrost zainteresowania tymi drugimi. Są to meble o prostych kształtach i czystej linii. Bardzo popularne są meble modułowe, które pozwalają na budowanie różnych kanap – od małej sofki po wielkie zestawy narożnikowe – w zależności od potrzeb klienta oraz możliwości, jakie pozostawia nam wnętrze.

A może klasyka?

W przypadku mebli tapicerowanych nasza oferta w głównej mierze zawiera meble klasyczne z udziałem drewna, które notują wymierne wyniki sprzedaży – mówi Aleksandra Kryńska, specjalista ds. marketingu w firmie Meblotap. – Obserwujemy także zwiększone zainteresowanie nowoczesnymi  w swoim charakterze bryłami typu narożniki „Gloster Bis” czy „Lathe”.
Rynek optuje za meblami nowoczesnymi – mówi Mirosław Rzeczycki, dyrektor eksportu i marketingu Meblarskiej Spółdzielni Pracy Dąb z Gdyni. – Nie jest to zdecydowanie produkcja typowo designerska i awangardowa, lecz bardziej zachowawcza. Przeważa prosty (kanciasty) kształt brył. Również meble o charakterze młodzieżowym stanowią rosnący udział na rynku.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ