Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Diana Iwanczewska
  • 27 gru 2013 18:02

Trendy kreowane potrzebami człowieka - "Decosit"

Łowcy trendów pracujący dla targów „Decosit” w Brukseli przy przygotowaniu zapowiedzi tendencji na nadchodzące sezony wzięli pod uwagę potrzeby współczesnego człowieka żyjącego w świecie globalizacji i coraz częściej stojącego przez koniecznością dostosowania się do nowych warunków.

Znaczną część uwagi Niek De Prest, dyrektor artystyczna Trendteam, poświęciła warunkom kształtującym jakość życia. Z jednej strony w koordynowanym przez nią projekcie „Crystal Palace” ważna była natura, ciało, zmysły, z drugiej – równie istotne – środowisko, czynniki ekonomiczne przyczyniające się do coraz częstszej migracji po globalnej wiosce. Wszystko to determinuje nasz los, wpływa na stany psychiczne takie, jak chęć walki, alienacja czy melancholia. Coraz częściej towarzyszy temu stan zawieszenia. Jaki ma to związek z lansowanymi w tym roku trendami? Ruch, zmiany, niestałość przekładają się na formę materiałów: faktura rządzi modą bardziej niż ich kolor. O charakterze materiału decydują sploty, drapowania, zróżnicowane grubości i rodzaje włókien wykorzystane do produkcji.

Polskie akcenty

Tegoroczne targi „Decosit”, jak co roku, przyciągnęły do Brukseli profesjonalistów: sprzedawców tkanin, projektantów i producentów mebli. Wśród zwiedzających nie zabrakło Polaków. Można nawet powiedzieć, że nasz język w pawilonach wystawienniczych można było usłyszeć częściej niż w latach poprzednich. Dostawców odwiedziły m.in. firmy Dekoma i SchoBaTex Polska. Na stoisku Itallveluti można było porozmawiać z przedstawicielami firmy na Polskę. Co istotne, na belgijskiej imprezie zadebiutował polski Runotex. Przedsiębiorstwo z Kalisza eksportuje zarówno na rynki wschodnie, jak też na Zachód. W Brukseli poszukiwało kontaktów z odbiorcami zagranicznymi. Największym zainteresowaniem cieszyła się ekskluzywna i dość droga kolekcja z wełny kaszmirowej „Casmere Line”. Podobnie, jak brytyjska firma Edinburgh Weavers przedsiębiorstwo z Polski reprezentowało grupę wystawców oferujących wełnę. Większość tkanin zaprezentowanych na targach „Decosit” to mieszanki materiałów naturalnych z włóknami poliestrowymi. Największą grupą produktów były materiały drukowane oraz żakardy.

Klientami wystawców są m.in. hurtownie i producenci mebli z Polski. Mamy jednak opinię kraju trudnego, często poszukującego wyrobów tanich. Główną konkurencją dla produkcji europejskiej jest Turcja. Z tego kraju pochodziło 40 wystawców, dla porównania: z Hiszpanii – 53 firmy (jedna z najliczniejszych grup obok Włoch i Belgii).

Otwarte granice

Podobnie jak w roku ubiegłym mieliśmy możliwość zobaczyć nie tylko materiały przeznaczone na meble czy też do dekoracji domów, ale też najnowsze propozycje tkanin na rynek kontraktowy. Temu sektorowi branży dedykowany jest zwykle „DecoContract” zintegrowany z prezentacjami „Decositu”. Projektantom wyposażenia wnętrz hotelowych od kilku lat inspiracji dostarcza „Hotel Rooms” – projekt realizowany przez stowarzyszenia producentów tkanin, firmy i instytucje. W tym roku zwiedzający mieli okazję obejrzeć wnętrza o nazwach „My secret playground” (Belgia), „Golden dreams” (Hiszpania), „Tears of the Queen” (Turcja). W pawilonie 12., w którym odbywały się wystawy promujące najnowsze trendy i innowacje technologiczne nie zabrakło też firmy Swarovski (aranżacja „Crystal Suite”), marki Trevira (The Hot Box). Ciekawym projektem i częstym miejscem odpoczynku zwiedzających był meeting point „Under the Clock” wymyślony przez Simone Michelliego (projektant od wielu lat współpracujący z targami „Decosit”).


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ