Trendy kreowane potrzebami człowieka - "Decosit"
Łowcy trendów pracujący dla targów „Decosit” w Brukseli przy przygotowaniu zapowiedzi tendencji na nadchodzące sezony wzięli pod uwagę potrzeby współczesnego człowieka żyjącego w świecie globalizacji i coraz częściej stojącego przez koniecznością dostosowania się do nowych warunków.
Znaczną część uwagi Niek De Prest, dyrektor artystyczna Trendteam, poświęciła warunkom kształtującym jakość życia. Z jednej strony w koordynowanym przez nią projekcie „Crystal Palace” ważna była natura, ciało, zmysły, z drugiej – równie istotne – środowisko, czynniki ekonomiczne przyczyniające się do coraz częstszej migracji po globalnej wiosce. Wszystko to determinuje nasz los, wpływa na stany psychiczne takie, jak chęć walki, alienacja czy melancholia. Coraz częściej towarzyszy temu stan zawieszenia. Jaki ma to związek z lansowanymi w tym roku trendami? Ruch, zmiany, niestałość przekładają się na formę materiałów: faktura rządzi modą bardziej niż ich kolor. O charakterze materiału decydują sploty, drapowania, zróżnicowane grubości i rodzaje włókien wykorzystane do produkcji.
Polskie akcenty
Tegoroczne targi „Decosit”, jak co roku, przyciągnęły do Brukseli profesjonalistów: sprzedawców tkanin, projektantów i producentów mebli. Wśród zwiedzających nie zabrakło Polaków. Można nawet powiedzieć, że nasz język w pawilonach wystawienniczych można było usłyszeć częściej niż w latach poprzednich. Dostawców odwiedziły m.in. firmy Dekoma i SchoBaTex Polska. Na stoisku Itallveluti można było porozmawiać z przedstawicielami firmy na Polskę. Co istotne, na belgijskiej imprezie zadebiutował polski Runotex. Przedsiębiorstwo z Kalisza eksportuje zarówno na rynki wschodnie, jak też na Zachód. W Brukseli poszukiwało kontaktów z odbiorcami zagranicznymi. Największym zainteresowaniem cieszyła się ekskluzywna i dość droga kolekcja z wełny kaszmirowej „Casmere Line”. Podobnie, jak brytyjska firma Edinburgh Weavers przedsiębiorstwo z Polski reprezentowało grupę wystawców oferujących wełnę. Większość tkanin zaprezentowanych na targach „Decosit” to mieszanki materiałów naturalnych z włóknami poliestrowymi. Największą grupą produktów były materiały drukowane oraz żakardy.
Klientami wystawców są m.in. hurtownie i producenci mebli z Polski. Mamy jednak opinię kraju trudnego, często poszukującego wyrobów tanich. Główną konkurencją dla produkcji europejskiej jest Turcja. Z tego kraju pochodziło 40 wystawców, dla porównania: z Hiszpanii – 53 firmy (jedna z najliczniejszych grup obok Włoch i Belgii).
Otwarte granice
Podobnie jak w roku ubiegłym mieliśmy możliwość zobaczyć nie tylko materiały przeznaczone na meble czy też do dekoracji domów, ale też najnowsze propozycje tkanin na rynek kontraktowy. Temu sektorowi branży dedykowany jest zwykle „DecoContract” zintegrowany z prezentacjami „Decositu”. Projektantom wyposażenia wnętrz hotelowych od kilku lat inspiracji dostarcza „Hotel Rooms” – projekt realizowany przez stowarzyszenia producentów tkanin, firmy i instytucje. W tym roku zwiedzający mieli okazję obejrzeć wnętrza o nazwach „My secret playground” (Belgia), „Golden dreams” (Hiszpania), „Tears of the Queen” (Turcja). W pawilonie 12., w którym odbywały się wystawy promujące najnowsze trendy i innowacje technologiczne nie zabrakło też firmy Swarovski (aranżacja „Crystal Suite”), marki Trevira (The Hot Box). Ciekawym projektem i częstym miejscem odpoczynku zwiedzających był meeting point „Under the Clock” wymyślony przez Simone Michelliego (projektant od wielu lat współpracujący z targami „Decosit”).
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ