Jadania "Milano" firmy Paged Meble. Fot. Paged Meble

Jadania "Milano" firmy Paged Meble. Fot. Paged Meble

  • Autor:
  • 27 gru 2013 18:01

Wokół stołu

Coraz częściej ze względu na popularność rozwiązań typu „open space” jadalnia w polskich domach nie ma granic. Zawsze jednak jej sercem jest stół.

Przedstawicieli firm oferujących meble do jadalni spytaliśmy, jakie trendy można obecnie zaobserwować w tym segmencie rynku. Z zebranych opinii wynika, że modne są zarówno jadalnie nowoczesne, bardzo proste w formie, jak również modele o stylistyce klasycznej (stonowanej, ale też wyrazistej, z charakterystycznymi detalami tj. rzeźbienia). Popularnością cieszą się meble wykonane głównie z naturalnych materiałów (lite drewno, forniry), w naturalnej kolorystyce. Prym na rynku wiodą jadalnie w wybarwieniach bardzo ciemnych (np. wenge), choć wielu zwolenników mają też jasne odcienie oraz ciepłe, pośrednie barwy drewna.
Obserwujemy, iż wśród naszych klientów zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszą się jadalnie o stylistyce nowoczesnej, mniejszym zaś jadalnie klasyczne – wyjawia Marian Wierzbicki z firmy Kler. – Jeżeli chodzi o materiały i kolorystykę to popularne są okleiny naturalne, np. orzech i buk twardzielowy, który adresowany jest do klientów poszukujących specyficznego piękna zawartego w rysunku drewna. W okleinach w dalszym ciągu dominują kolory ciemne np. wenge. Poza tym w wielu kolekcjach wprowadzane są emalie, którymi pokrywane są fronty mebli. W tym przypadku największą popularnością cieszą się czerń, biel i écru.

Rynkowe hity

W salonach firmy Fryderyk Gallery najchętniej kupowaną kolekcją mebli jest „Arysto”, charakteryzująca się m.in. bardzo wysoką jakością wykonania. Kolekcja proponowana jest w 3 rodzajach wykończenia (dębowym, sosnowym i dębowym z dodatkiem sosny; wszystkie z elementami płyty stolarskiej). Szczególnym zainteresowaniem cieszy się wariant z litego drewna sosnowego oraz płyty stolarskiej w okleinie sosnowej, w kolorze białym.

Matkowski był i jest postrzegany jako producent mebli klasycznych, o tradycyjnym wzornictwie, nawiązującym do różnych stylów – mówi Joanna Matkowska-Kominiak z firmy Matkowski. – Nasze ostatnie kolekcje tj. „Palermo” i „Livonia” są już jednak bardziej oszczędne, proste w formie, chociaż wciąż odbierane są przez klientów jako przykład mebli klasycznych. Dopiero ostatnia kolekcja „Como”, którą wprowadziliśmy na rynek w 2008 r., została zaprojektowana w nowoczesnej stylistyce tzw. mebli modułowych. Jest ona odpowiedzią na sygnały z rynku, co do oczekiwań i preferencji konsumentów. Klienci poszukują pięknych, funkcjonalnych, ale i solidnych mebli. Dało się zaobserwować, że wielu klientów szuka mebli w prostej stylistyce, rozwiązań modułowych, które pozwalają na samodzielne, swobodne aranżacje w różnych wnętrzach. Jednocześnie klienci pytają o materiały, z których są wykonane meble i preferują wyroby z drewna a nie z płyty. Dlatego wszystkie nasze programy są tworzone z naturalnego, szlachetnego surowca, jakim jest drewno. Każda z naszych kolekcji jest tak skomponowana i zawiera takie bryły, że można nimi urządzić zarówno zamknięte pomieszczenia przeznaczone na jadalnie, jak też całe przestrzenie typu „open space”, w których jadalnia łączy się z salonem. Również dlatego proponujemy te same kolekcje w kilku wersjach kolorystycznych, aby dać klientom możliwość indywidualnych aranżacji. Wiemy z doświadczenia, że nasze kolekcje w ciemnych wybarwieniach świetnie się komponują w dużych pomieszczeniach i takie sugestie przekazujemy klientom. Polecamy też eksperymentowanie z kolorystyką tj. łączenie różnych wersji kolorystycznych tej samej kolekcji lub nawet łączenie brył z różnych kolekcji z naszej oferty.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ